A szeminárium első témája tulajdonképpen arra próbált szerintem rávilágítani, hogy mennyire különböző világban élnek azok a diákok, akiket majd mi fogunk tanítani. Ezek a gyerekek soha nem éltek olyan társadalomban, ahol nem volt internet, emiatt rendkívül aktívan használják az internetet.

Amit ez a tény a tanároknak jelent, az pedig az, hogy a tanításnak is alkalmazkodnia kell a megváltozott, IKT felhasználásban bajnok diáksághoz. Valójában rengeteg lehetőség rejlik pl a web2-es eszközök mögött, és ha egy tanár használja őket, közelebb kerül a diákokhoz és könnyebben megftalálja velük a közös hangot. Mindenképpen érdemes tehát szót ejteni a lehetőségre álló eszközökről, amire volt lehetőség a "modern eszközök" szeminárium keretein belül is.

Első lehetőségek között mindenki szépen regisztrált a megadott helyeken, amik közül a két számomra legfontosabbatt emelném ki pár mondat erejéig.

Twitter:

kb sms hosszúságú rövid kis üzeneteket lehet vele írkálni, az ember azt olvas akit ő akar, tehát pozitívuma, hogy nem a bejelölt-visszaigazoltam-azóta be nem áll a szája de megsértődne ha letiltanám az ismerősök közül probléma forrásfelülete... ellenben ha nem olvasom folyamatosan akkor nincs is értelme használni mert visszakeresni sokáig tart bármit is, sőt nem is lehet csak inkább elolvasni mindent újra... nem is beszélve arról, hogy a valódi twitter felhasználó még a reggelije összetételét is szívesen kiírja rendszeresen, amire meg aztán egyáltalán nem vagyok kíváncsi.... gyakorlatilag összefolyik benne érdekes és lényegtelen információ, személyes és szakmai tartalom, oktatók és barátok bejegyzései... emiatt tanárként nem szívesen használnám, maximum a diákjaim magánéletére láthatnék rá jobban általa.... de oktatási célra túl kaotikusnak találom...

MindMeister:

Gondolattérkép készítő oldal, ahol az ember meg is oszthatja a kis térképet a többiekkel akiket ismer... nekem a mindmeister annyira bejött, hogy egy másik órámhoz itt készítettem gondolattérképet egy pszichológiai cikkről... hamar bele lehet jönni a használatába és egyszerű....

oktatási célra is jól használható, ezt be is bizonyítottuk az elsők közötti órán, amikor közösen szerkesztettük meg az "intelligens osztályterem, ergonómia" térképét. Meglepő volt látni azt, hogy mennyire gyorsan dolgoztunk fel és formáltuk gondolattérképpé a soksok oldalas könyvet... ezt akár tanárként is be lehet vetni, a diákok egy témát kisebb altémákra osztanak és feldolgozzák...az egész végén pedig ott van minden egyben... Biztos vagyok benne, hogy szívesebben írna bármelyik Z generációs gyerek itt vázlatot akármiről, mint papíron (ahol nem is tud javítani, arrébb tolni, átírni, csak ha újrakezdi az egészet)

Ami itt gond lehet az viszont az, hogy amit az ember maga nem olvas el, azt nem fogja tudni. Én például a mai napig nem olvastam el a közös térképünk mások által írt részeit...ha tehát azt szeretném, hogy a diák meg is tanulja a gondolattérkép tartalmát, akkor nem szerkesztetném közösen az osztállyal, hanem mindenki csinálja a magáét....

  •  De azért itt van a közös térkép az intelligens osztályteremről:

www.mindmeister.com/maps/show/43236800

  • Itt pedig az általam készített Wiki szócikk:

oktinf.elte.hu/wikipedia/index.php/Berendez%C3%A9s

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://larus11.blog.hu/api/trackback/id/tr701950499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása